Правила поведінки на робочому місці для сором'язливого співробітника

Наведемо 5 порад, які, безсумнівно, допоможуть відчувати себе комфортніше і впевненіше.

Слухання

Коли складно висловлювати свою думку, виникає відчуття, ніби ви витрачаєте життя на прослуховування оточуючих людей. Іншим разом, коли ви на зборах або розмовляєте з колегою, запитайте себе: ви насправді слухаєте або, нервуючи, вигадуєте, що ж вам сказати або відповісти? Переживання в даній ситуації поглиблюють вашу сором'язливість, тому спробуйте дійсно сконцентруватися на тому, що розповідають інші. Дивіться на співрозмовника, налаштуйте зоровий контакт, або, в залежності від ситуації, робіть нотатки. Намагайтеся не турбуватися про те, як сприймуть вашу відповідь, і ви зможете легко знаходити потрібні слова, коли вас спонукають до розмови.

Практика

Особистості-інтроверти проводять презентації особливо складно та болісно. Їм слід звертати увагу на ті аспекти події, які можна спланувати і відрегулювати наперед. Бути підготовленим до презентації значить не просто ретельно вивчити тему, записавши ключові моменти, але і бути здатними здійснити все на практиці. Кейті Рід працює онлайн спеціалістом з підбору персоналу в компанії RBS Insurance (страхова компанія у Великобританії). Вона радить перевіряти ваші ораторські здібності перед різною аудиторією слухачів: "Виберіть собі" піддослідного "з кола друзів або колег, а потім поступово збільшуйте кількість людей, для яких проводите тренувальну презентацію. Нехай вони нададуть вам конструктивну критику і дозволять тренуватися стільки, скільки знадобитися, щоб відчувати себе комфортно і впевнено!" Не буде зайвим хоча б раз спробувати попрацювати з презентацією в тому офісі, де потрібно буде її представляти, для того, щоб ознайомитися з обстановкою кабінету, його акустичними властивостями.

Не поспішайте

Сором'язливі люди володіють однією сильною якістю - обережністю. Тому ймовірність поспішних рішень зводиться до мінімуму, а доскональність в роботі до максимуму. Якщо ви така особистість, скористайтесь цією якістю як перевагою: коли хвилювання починає зростати, зробіть невелику паузу, подумайте, як краще продовжувати, сконцентруйтеся на рівному диханні. Ніхто не буде оцінювати вас негативно, якщо ви візьмете декілька секунд, щоб зібратися з думками. Непогано також виділити додатковий час на інші нюанси. Постарайтеся дістатися до місця проведення раніше для того, щоб налаштуватися на оточення та наочно уявити, як має відбуватися подія. Не турбуйтеся, якщо щось піде не за планом - за великим рахунком, вам потрібен час на подолання сором'язливості.

Випробуйте себе

Щоденно ставте перед собою невелике випробування з метою розширити зону власного комфорту. Наприклад, поставити співробітнику запитання по роботі, з'ясувати щось нове про людину, яка працює поряд з вами. Кожне успішно виконане завдання - це ще один крок зроблений заради подолання особистих бар'єрів і сформувати дружню атмосферу на роботі. Емі Гамільтон, менеджер з проектів з Корнуолла, каже: "Навіть проста дія принести чай - це вже спосіб налагодити контакти з людьми. Елементарні речі як цей приклад, покажуть, що ви чинний учасник команди".

Відчуйте себе як вдома

Часто хочеться відчувати себе не працівником, а, в першу чергу, людиною. Принесіть фотографію приємної події або свята, поставте на робочий стіл фото коханої людини. Постійне нагадування про ситуацію, де все позитивно, без будь-яких напружень, допоможе вам відчувати себе невимушено і вільно під час роботи. Фото дорогих вам людей буде нагадувати, що вас люблять і ви цікава особистість.

Тим більше що такі нагадування будуть служити вам темою для обговорення з колегами, тим самим давати вам можливість розкритися та поділитися досвідом.

За матеріалами http://www.mbastrategy.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад