Як розпізнати емоційний інтелект кандидата

Багато експертів в управлінні персоналом всерйоз спантеличені темою емоційного інтелекту (EI): адже давно доведено, що люди з високим EI проявляють себе як найкращі працівники й видатні лідери. Але як виявити ці якості ще на етапі підбору?
Емоційний інтелект (EI) – це гармонійне поєднання навичок спілкування, здібностей до самосвідомості та самоконтролю, вміння розуміти свою мотивацію і проявляти емпатію. Як стверджують вчені, дослідники та автори численних статей, в діловому світі надзвичайно затребувана ця сукупність особистісних якостей, але зустрічається вона нечасто.
Як же знайти людей з високим EI? Визначити його рівень непросто, але у деяких асів рекрутингу є свої секретні техніки. Вони ставлять кандидатам особливі питання.
1. Пригадайте випадок, коли ви вийшли з себе. Розкажіть, що сталося. Чим все закінчилося?
Аннет Маттіс, HR консультант
Всі часом втрачають контроль, нервують або діють нерозумно. Це цілком природно, адже ми всього лише людські істоти. Але люди з високорозвиненим емоційним інтелектом здатні усвідомлювати свою поведінку й визнавати свою неправоту.
Чим же корисне це питання?
«Емоційний інтелект – це вміння розуміти себе та інших, а також здатність взаємодіяти з оточуючими, – говорить Аннет. – Відповідь на це питання допоможе з'ясувати, як кандидат буде спілкуватися з іншими, чи схильний він вступати в конфлікти на роботі, і як він вплине на загальний настрій організації».
Шукайте людей, які вміють визнавати свою провину, згладжувати гострі кути, усувати протиріччя і зосереджуватися на вирішенні конкретної проблеми.
2. Ось така у нас проблема. Ви можете запропонувати вигідне для всіх рішення?
Ейдж Салем, директор компанії «Suprex Learning»
Емоційно інтелектуальні люди – чудові переговірники, і просто незамінні при просуванні ініціатив. Чому? Вони вміють розпізнавати наміри всіх учасників проекту та здатні пропонувати рішення win-win, при яких кожен залишається у виграші.
«Людиною з розвиненим емоційним інтелектом я називаю того, хто вміє дружелюбно спілкуватися з іншими людьми та враховувати інтереси всіх сторін», – говорить Салем.
«Вони повинні вміти вибудовувати максимально близькі та теплі стосунки зі студентами й викликати щире бажання вчитися, а не благоговійний страх, – підкреслює Салем. – І тут абсолютно необхідна здатність знаходити точки дотику».
3. Чи бувало так, що клієнт залишився незадоволений вашою роботою? Як ви з цим впоралися?
Тіффані Брайент, керівник напрямку посередницьких операцій компанії Sterling Communications
Навіть у найталановитіших перфекціоністів іноді трапляються проколи в роботі. Особливо при спілкуванні з клієнтами. Погодьтеся – неможливо догодити всім і завжди, навіть якщо ти суперпрофесіонал. На щастя, всі ми розуміємо, що прагнення виправити помилку важливіше за вміння красиво вийти з ситуації.
«Я розумію емоційний інтелект як високий рівень особистої та соціальної відповідальності, прагнення вирішити проблему, здатність прислухатися до людей і вирішувати суперечки, а також уміння бачити в неприємних ситуаціях можливість змін на краще, а не повний провал» – ділиться Брайент.
Вищого балу за відповідь на це питання заслуговують ті, хто щиро визнає свою причетність.
«У тому, що вони можуть чесно розповісти мені про помилки в попередній роботі, я бачу величезну ймовірність того, що вони збережуть це почуття причетності на новій роботі, – продовжує Брайент. – Крім того, будь-яка зміна – це нова можливість, тому ми завжди шукаємо далекоглядних кандидатів».
4. Як ви вибираєте подарунок другу на день народження?
Ерін Енгстон, фахівець зі стратегічного контент-маркетингу компанії «RecruiterBox»
Компаніям потрібні співробітники, здатні не тільки чітко виконувати робочі функції, а й ставити себе на місце інших людей.
«Кожен з нас розуміє, наскільки важливо будувати міцні й довгострокові відносини з клієнтами, поважати їх думку та пропонувати краще рішення – каже Енгстон. – Це означає, що учасники команди теж повинні будувати міцні й довгострокові відносини один з одним, щоб спільно знаходити найкращі рішення і реалізовувати наші завдання».
Тому в «RecruiterBox» завжди перевіряють кандидатів на здатність зважати на потреби і бажання інших людей.
«Ми ставимо питання про вибір подарунка до дня народження, щоб проникнути в думки кандидата, спантеличеного тим, що і як він збирається зробити для іншої людини, – розповідає Енгстон. – Для того щоб принести комусь задоволення, потрібно зібрати попередню інформацію і продумати дії».
У цьому раунді інтерв'ю перемагає щирість – коли кандидат готовий гори звернути заради того, щоб зробити когось щасливим. Шукайте тих, хто по-справжньому хоче порадувати друга!
https://hrliga.com/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад