Найкращі звільняються: 6 причин, чому цінні співробітники залишають вашу компанію

Люди часто змінюють керівника і токсичне середовище, а не роботу.

У кожного є хороші й погані дні на роботі. Проте, коли більшість днів відчуваються як погані, все частіше з’являється думка про зміну роботи. Фінансовий мільярдер Джеймс Голдсміт свого часу казав: «Якщо ви платите арахісом, то отримуєте мавп». І це стосується не тільки грошей, але й нематеріальної мотивації. Хороші працівники – цінний актив, який в майбутньому можуть вміло задіяти конкуренти. Тож, щоб зберегти найкращих працівників, насамперед потрібно зрозуміти, чому вони звільняються. Особливо, якщо це вже ставалося у вашій компанії неодноразово та «раптово». K.Fund Media розповідає, якими є шість розповсюджених причин таких звільнень і що робити у кожному з випадків.

Стагнація (застій)

Теперішнє покоління не може сидіти за одним столом і робити одне й те ж протягом наступних 20 або 40 років. Сьогодні люди хочуть рухатися вперед і професійно зростати. Ніхто не хоче протягом багатьох років працювати матросом, єдиним завданням якого є мити палубу.

«Якщо в компанії відсутні кар’єрні сходи, люди шукають їх в іншому місці», – говорить HR-експерт порталу rabota.ua Тетяна Пашкіна.

Як вирішити
Найпростіше – перетворити своїх працівників на лідерів. Спробуйте дати їм можливість взяти участь у якомусь проекті, де вони вирішуватимуть питання самостійно. Коли працівники усвідомлять, що керівництво піклується про їх кар’єрний ріст, вони докладуть максимум зусиль, щоб залишитись у компанії і досягти поставлених цілей.

Перевантаження

Дослідження Стенфордсього університету підтверджують, що ефективність роботи людей, які працюють 60 годин на тиждень, на дві третини нижча, аніж у людей, які працюють 40 годин.

Перевантажені працівники, які постійно відчувають стрес і втому, менш продуктивні в будь-яку годину робочого дня. А додаткові години лише шкодять як роботі, так і самій людині.

«Якщо робота в компанії в цілому спланована і організована неправильно, то виникають постійні дедлайни, конфлікти і стресові ситуації на кшталт «я горю, велосипед горить, і все горить». Довго працювати в таких умовах некомфортно і співробітник починає замислюватися, чи це йому потрібно», – відзначає кар’єрний коуч Вікторія Сафронова.

Як вирішити
Додатковий обсяг робіт – підвищення в статусі. Якщо цього не зробити, понаднормова робота швидко почне обтяжувати працівників, і в кінцевому підсумку вони підуть. Проте такий стимул скоріш не стосується творчих людей. Не варто розраховувати, що такий працівник працюватиме більше за всіх. Швидше за все, творча людина знайде інше місце, де оцінять її роботу.
Також ви можете надати співробітнику більше свободи. Сучасні працівники можуть очікувати на гнучкий графік та/або працювати віддалено. Для деяких стандартні умови праці в офісі з 9 до 18-ї – додатковий тягар. Саме дозволити працювати в іншому, можливо незвичному для вас режимі дозволить зберегти професіоналів.

Комунікація

Гарне робоче місце – це відкрите та прозоре спілкування між працівниками та роботодавцем. Коли ж цього немає, співробітники відчувають себе знехтуваними, що в результаті призводить до недовіри.

Відсутність зв’язку підриває впевненість працівників і підвищує стрес. Коли люди не знають, що відбуваєтсья, не уникнути чуток, пліток і підозр, а в результаті – обурення.

Комунікація, вірніше, її відсутність – чи не одна з найголовніших причин, чому працівники залишають компанію

Дослідження Society for Human Resource Management survey показало, що 48% працівників зізналось, що спілкування між ними та керівництвом дуже важливе для отримання задоволення від роботи.

На жаль, у багатьох компаніях менеджери не є фахівцями й не мають достатніх навичок міжособистісного спілкування. Часто у проблемних ситуаціях замість конструктивного діалогу, спілкування перетворюється на крики та погрози.

Як вирішити
Встановіть собі за правило протягом 24 годин відповідати на електронні листи співробітників. По-перше, це викличе повагу і довіру з їх боку, по-друге, ви матимете розуміння, що відбувається всередині компанії. Шукайте будь-якої найменшої можливості спілкуватися з підлеглими. Наприклад, вийдіть і поспілкуйтеся в неформальній атмосфері під час обідньої перерви.

Токсичний робочий простір

Часто на новому місці роботи задоволення від улюбленої справи, цікавих завдань і натхнення можуть затьмарити постійні конфлікти в колективі, які не вирішуються. Або ж, якщо в компанію приходить людина-пліткар, яка розпалює ворожнечу між колегами, то працювати в таких умовах стає нестерпно.

«У нас було опитування щодо того, чи конфлікти в колективі можуть спричинити звільнення людини. Так от 17-20% завжди кажуть, що вони б пішли з роботи, якщо колеги, вибачте, сволота», – говорить HR-експерт порталу rabota.ua Тетяна Пашкіна.

Як вирішити
Зазвичай від керівництва можна почути, що конфлікти – це звичайний робочий процес і вирішуватися вони повинні локально. Так, конфлікти підтверджують, що колектив «живий», а людям не байдужа їх діяльність. Проте незалагоджені конфлікти суттєво впливають на ефективність роботи. Тому керівник повинен: по-перше – спробувати організувати діалог між конфліктуючими сторонами, по-друге – об’єктивно оцінити ситуацію та по-третє – розмежувати зони відповідальності. А ще краще надати можливість виплеснути емоції, тобто організувати якийсь корпоратив, що зблизить людей.

Відсутність визнання

Американська компанія TINYpulse провела анонімне опитування серед 20 тисяч працівників.  Виявилось, що лише 21% з них вважають, що їх цінують на роботі. Навіть безкорисливі співробітники хочуть мати хоч краплю визнання в колективі за добре виконану роботу. Адже навіть згідно теорії Абрахама Маслоу потреба в повазі і визнанні стоїть на вищих щаблях піраміди потреб людини.

Коли ж керівництво не цінує працівників, це не тільки знижує ефективність роботи, а й вірогідніше за все змушує його піти.

Як вирішити
«Корпоративна атмосфера в компанії буває або надихаюча, або видихаюча. У компанії з гарною атмосферою людина може залишатися навіть не зважаючи на деякі фінансові негаразди. Проте буває й так, працівник йде навіть на гірші фінансові умови і менш цікаві завдання, але до більш адекватних людей. І до керівника, який вміє казати «дякую» і бачить не тільки негативне, але й позитивне. Адже часто керівник втручається в роботу тільки тоді, коли треба когось покарати. А от подякувати чи похвалити при всіх – це не до нього/неї. І людина, яка роками працює і не отримує зворотнього зв’язку, рано чи пізно шукатиме щастя деінде», – пояснює Тетяна Пашкіна.

Розбіжності між словами та реальністю

За словами Вікторії Сафронової, співробітники можуть піти з компанії через так званий «іспанський сором». «Це коли погано зробив хтось інший, а соромно – тобі. Тобто якщо заявлені компанією цінності не реалізовуються в житті, у співробітника виникає внутрішній конфлікт. Це спонукає шукати компанію з близькими йому цінностями», – пояснює вона.

Як вирішити
Починати робочі стосунки, як і неробочі, з обману – погана ідея. Потрібно зрозуміти, що брехня не вирішить проблему, а тільки поглибить. В будь-якому випадку як тільки працівник дізнається правду, він зникне. Після таких ситуацій ім’я компанії часто стає відомим з поганої сторони. Страждає вже не тільки проект, а й імідж всього підприємства. Тому з самого початку варто слідкувати, щоб за гучними заявами стояли реальні справи. Тоді навпаки найкращі працівники будуть не залишати, а бажати долучитися до вашої команди.

https://kfund-media.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад