Як зробити, щоб вас знайшов рекрутер?

Якщо просто викласти в мережу резюме, то на пропозицію можна чекати до пенсії. Потрібно підійти до справи з розумом. Компанії ж теж шукають хороших співробітників, і ваші шанси отримати роботу мрії зростуть неймовірно, якщо ви будете знати, де і як вони закидають вудки. Як грамотно на них впійматися?

Де шукати хороші кадри? Це запитання має хвилювати тільки не HR-ів і рекрутерів, але й розумних кандидатів. Адже щоб знайти роботу своєї мрії, потрібно якось зустрітися з тим, хто її пропонує. Попит і пропозиція повинні перетнутися в одній тимчасової та просторової точці. Тому якщо ви хочете, щоб вас знайшли, ви повинні йти туди, де шукають таких як ви.

Де мешкають кадри? Середовище проживання

Інформацію про потенційних кандидатів можна знайти в Інтернеті, в базах кадрових агентств, на біржах праці, у газетах і журналах, на ярмарках вакансій, виставках, спільнотах, бізнес-клубах, можна шукати за рекомендаціями або використовувати особисті зв'язки ... І претендент повинен розуміти, на що звертає увагу HR, щоб у свою чергу приділити особливу увагу тим самим аспектам.

Інтернет. Якщо детально розглядати можливості пошуку роботи через Інтернет, то шукати можна на робочих сайтах, галузевих сайтах, в соціальних мережах. Специфіку кожного сайту потрібно вивчити, перш ніж використовувати, не варто стригти всіх під одну гребінку. Портали з працевлаштування, наприклад, розрізняються досить сильно, і в першу чергу галузевою специфікою та рівнем позицій. І якщо сайт в розділі вакансій робить наголос на рядових менеджерів, безглуздо розміщати там резюме на керівну позицію. І ще один момент, перш ніж розмістити резюме, подивіться, як портал виглядає з боку роботодавця - це допоможе вам використовувати його максимально ефективно, буквально змусити компанію побачити вашу пропозицію.

Кадрові агентства. Перш ніж впасти в розкриті обійми агентства, вивчіть умови, на яких воно працює з компаніями. Здавалося б, навіщо вам знати вартість мінімального контракту? Але ж від цього залежить рівень позицій, з якими працює агентство. Якщо ви не співпадете з профілем кандидата КА, то ваше звернення буде безглуздим. Також має сенс звернути увагу на розмір агентства. У великих агентствах вам приділять менше уваги, там багато позицій і кандидатів, але більша ймовірність отримати пропозицію. У маленькому агентстві ви отримаєте значно більше уваги, проте рідше будуть надходити пропозиції.

Преса. Журнали та газети є різні і по-різному з ними працюють HR-и. Зі ЗМІ з працевлаштування все зрозуміло - в них просто публікують вакансії. Набагато цікавіший механізм роботи з діловими виданнями. Рекрутери дивляться новини й авторські публікації, звертають увагу на імена коментаторів і місця їхньої роботи. Якщо є інтерес, то потім вони шукають виходи на людей. Так що кандидатам варто докласти зусиль і «бути присутнім» у пресі.

Місця масового скупчення людей. На виставках в основному переманюють маркетологів, вони там основні дійові особи. І, звичайно, є кава-брейки на конференціях - величезне поле можливостей і для рекрутерів, і для кандидатів. Головне - використовувати момент з користю, а не накидатися на їжу.

Особисті зв'язки. Щоб вони дійсно працювали, потрібно постійно знайомитися з новими людьми, підтримувати контакти, допомагати знайомим, тобто серйозно будувати відносини. І дбати про репутацію в оточенні, вона - ваш козир.

Як бути знайденим?

Відповідь проста - необхідно визначитися з метою, визначитися з каналами зв'язку та бути привабливим (тобто впевненим, контактним і доброзичливим).

Як тільки ви визначилися з метою - позиція і рівень компанії - відкриваєте сайти з працевлаштування, робите вибірку з цікавими позиціями та вивчаєте вимоги. Стать, вік, досвід, навички ... замислюєтеся: що у вас вже є в активі, а чого не вистачає? І на що можна претендувати з тим, що є. Сьогодні компанії цікавить не просто ваш досвід роботи, а досвід успішної роботи, ваші результати, конкретні цифри.

Як скласти резюме?

На цю тему написана безліч статей, її вважають заїждженою та нецікавою, але, якщо переглянути популярні сайти з працевлаштування, ви знайдете не більше 1% (!) правильно складених резюме.

Резюме, щоб бути успішним, повинно відповідати потребам роботодавців. Оскільки на кожну вакансію скласти резюме нереально, то потрібно брати за основу «середню температуру по лікарні». Пам'ятайте, ви робили вибірку позицій, що вас?цікавлять

Розпочати складання резюме рекомендую таким чином: взяти чистий аркуш паперу і написати все, чим ви займалися на попередніх (тепер) місцях роботи, аж до «читав пошту», «відповідав на дзвінки». Далі групуємо отримані дані за блоками та порівнюємо профіль отриманого резюме й профіль вакансії. І безжально вбиваємо все зайве. Часто кандидат бажає розповісти про себе відразу все, і замість резюме рекрутер отримує трактат. І викидає його. Запам'ятайте: надлишок інформації так само поганий, як і її нестача.

Тут потрібно зробити одне зауваження: я не закликаю вас копіювати опис вакансії в резюме, повірте, це відразу помітно та працює проти вас. Ви повинні, орієнтуючись на профіль вакансії, описати свій власний досвід, вказати, що конкретно ви робили. Наприклад, ви бачите у вакансії вимогу «робота з держорганами». Ви вставляєте цей пункт в резюме та розписуєте, чим саме ви займалися. Ваше резюме повинно бути дзеркальним відображенням вакансії, на яку ви претендуєте.

Ще хочу зупинитися на особистих якостях. З одного боку, вони повинні бути в резюме, з іншого - на них не звертають увагу. Це швидше підказка кандидату для інтерв'ю, як йому потрібно себе поводити, в якому ключі піде розмова.

Про деталі

Є дрібниці, на які більшість кандидатів не звертають увагу, проте часто саме вони стають причиною невдачі на співбесіді:

1. Роботодавець не ясновидець, він вас не знає, і змушувати його здогадуватися про те, який ви розумний і талановитий - це виявляти до нього неповагу, з моєї точки зору. Якщо ви хочете, щоб вас оцінили та врахували всі ваші плюси, необхідно про них розповісти. Начебто все очевидно, але багато людей не роблять цього, соромляться, напевно, а потім ображаються, що їх не оцінили.

2. Кандидат починає своїми проблемами «вантажити» рекрутера і роботодавця. Це сумно, але нікому не потрібні невдахи. Всі хочуть працювати в успішних компаніях, і всі компанії хочуть працювати з успішними людьми. Якщо ви хочете, щоб вас знайшли, будьте рішенням, а не проблемою. Під час інтерв'ю, при складанні резюме ви повинні справити враження, що ви - це вирішення проблеми компанії. Маленький секрет: кандидатів відбирають не стільки за досягнення, скільки за принципом мінімальних ризиків для компанії.

За матеріалами http://e-xecutive.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад