Як позбутися запізнень співробітників?
Останнім часом в управлінні персоналом виникли нові нетрадиційні способи боротьби з порушниками трудової дисципліни.
Вплив малих груп
Часто буває так, що корпоративні правила будь-якої комерційної компанії припускають наявність покарань тим, хто кардинально відступає від них, і повну відсутність нагороджень тим співробітникам, які намагаються їх дотримуватися. Але чи завжди це ефективно для HR-служб - залишати поза увагою тих, хто не зважиться спізнюватися на роботу ніколи і ні за що на світі?
Ймовірно, нагороджувати їх немає за що, але можливо використовувати їх в якості арбітрів, чітко відстежують дисципліну співробітників, відомих своїми частими запізненнями. Виявляється, призначені «арбітри» здатні влаштувати належне засудження тим, які провинилися. Директор з персоналу великої компанії, що виробляє торговельне обладнання, знайшла оригінальний спосіб справлятися з запізненнями і з тими, хто запізнився. Вона «нагороджує» штрафами не одного співробітника, викритого в запізненні, а групу співробітників, в яку той, який спізнився, потрапив за випадковим принципом на початку поточного місяця.
У п'ятницю весь колектив компанії умовно ділиться на групи. Групи складаються службою персоналу хаотичним способом, поєднуючи часом зовсім незнайомих один з одним співробітників.
При необхідності їх знайомлять заздалегідь, особливо членів групи, куди входять злісні порушники виробничої дисципліни - адже вони, як правило, заздалегідь відомі в компанії. Чому застосовується такий нестандартний підхід? Справа в тому, що будь-яка компанія має в своєму штаті співробітників, які вічно спізнюються, і тих, хто ніколи не спізнюється. Ті, що вічно спізнюються, готові платити штрафи, чого не можна сказати про дисциплінованих працівників. Для них сам факт запізнення вважається ганьбою і зазвичай супроводжується почуттям сорому, оскільки їхня відповідальність перед компанією велика.
Тому директор з персоналу, використовуючи вплив малих груп на співробітника, який постійно спізнюється, активно пригнічує у нього всіляке бажання приходити на роботу не вчасно.
Як же це відбувається на практиці? Співробітник, що потрапляє на початку місяця в нову групу, не знає, що очікувати від групи, як вона буде реагувати на його затримки, що закінчуються для всіх членів групи відповідними штрафами. Винуватець також не може припускати, яким чином група почне на нього впливати. Та хіба мало що можуть зробити члени групи, щоб не бути оштрафованим разом з порушником?
Нікому з членів групи не захочеться «страждати» з вини інших. До того ж, заздалегідь оповіщення про тимчасове перебування завзятого «запізнюваного» в її складі група, починає впливати на нього ще на початку «формування» групи, періодично зустрічаючись з ним і проводячи бесіду про запобіжні заходи запізнень. І, якщо раніше методика покарання колективом за прорахунки, недоліки і навіть за запізнення велася виключно з боку колективу відділу, де працював той, який провинився, то тепер тим несподіванішими можуть бути для порушника наслідки, чим несподіваніше складе служба персоналу групу.
Директор з персоналу даної компанії стверджує, що в її колективі знайшлися дуже хороші групові «судді» для порушників, які ефективно справляються з ними і впливають на співробітників, що публічно відхиляються від групових норм в області запізнень.
Сніданок замість покарання
Як відомо, поїздки в метро або на іншому громадському транспорті призводять до зниження енергетичного потенціалу співробітника. Доїжджаючи до роботи, він може відчути втому з самого ранку, а йому ще працювати цілий день.
Де взяти заряд бадьорості для подальших робочих дій?
Керівники московської компанії з оптових продажів оргтехніки вигадали оригінальний спосіб позбавлення компанії від співробітників, які спізнюються, а самих співробітників позбавили й від запізнень, і від довгого очікування обідньої перерви для відновлення життєвих сил, розтрачених під час поїздки до місця роботи. Безкоштовні сніданки за півгодини до початку роботи виявилися панацеєю від масових запізнень співробітників.
Наприклад, початок роботи офісних співробітників передбачено о 9.00, а сніданки починаються о 8.15 і закінчуються рівно о 8.45. Взаємні вигоди від корпоративного експерименту наявні. Співробітники поспішають на роботу, після вживання сніданку їхній енергетичний баланс відновлюється, що, безумовно, впливає на якість їхньої роботи. А для компанії пряма вигода в тому, що співробітники виконують роботу без втрат робочого часу і більш ефективно.
Нагородже за запізнення
Людина влаштована таким чином, що їй завжди хочеться відрізнятися від інших. Прагнення відзначитися, виділитися якимось чином серед інших може проявлятися в одязі, в поведінці, в манері триматися, висловлювати свої думки. Ті, що запізнюються, можуть бути цілком віднесені до прошарку людей, які мріють відзначитися своєю особливою поведінкою. Відомі випадки, коли компанія довго придивляється до співробітника, який часто спізнюється на роботу, ретельно вивчає його мотиви, вишукує причини та наслідки його неймовірних рекордів по затримках приходу на роботу.
Потім невпинно закликає до підвищення відповідальності, нарешті, починає безжально штрафуватимуть. Серед ефективних нетрадиційних способів «боротьби» зі співробітниками, які спізнюються - використання нагороджень замість штрафів. Зворотний бік системи штрафів - нагородження за запізнення не в грошовому вираженні, а в знаках відмінності. Захотів відзначитися - спізнився - отримай знак відмінності. Торгово-виробнича компанія з виробництва сувенірів присвоює нетрадиційну назву рекордсменам із запізнень - «Злісний порушник дисципліни». «Нагородження» порушника відбувається після п'ятикратного запізнення на роботу і знімається тільки після носіння значка протягом місяця, починаючи з дати покарання.
Співробітник змушений публічно носити на грудях відмітний знак своєї нетрадиційності. Чого не робить йому честі. Швидше навпаки, - накликає на нього «презирливу увагу» з боку оточуючих колег. Тому від значка багатьом порушникам, як правило, хочеться позбутися якнайшвидше. Ніхто не хоче відрізнятися негативними аспектами та виділятися негативними якостями характеру. Адже, запізнення - це відсутність почуття відповідальності у людини. Як правило, той, хто запізнюється, показує і в роботі негативні результати. Значить, носіння значка про порушення дисципліни - сигнал до потенційного отримання негативних результатів і в роботі.
М'якість або жорсткість "Битви з тими, хто спізнюється" ?
Жорсткість або м'якість ефективніше застосовувати стосовно співробітників, які спізнюються, пробачити їм одне запізнення, інше і третє чи починати штрафувати з першого запізнення - ці запитання кожна компанія вирішує індивідуально. Узагальнюючи багаторічний досвід, свій власний і моїх колег, повчальні бесіди, багаторазові вибачення та багаторазові штрафи, вивішування прізвищ людей, які запізнилися, на корпоративну дошку оголошень і навіть переноси початку робочого дня на зручні для співробітника години - всі ці змінні чергування вищеперелічених заходів не дають потрібного ефекту в позбавленні від запізнень. Та до того ж ці заходи старі як світ. Вплив їх є незначним саме через давність їх сприйняття і популярність. Співробітники, які постійно спізнюються, вже знають про ці традиційні, м'які та жорсткі способи «битви» з ними заради побудови правильної корпоративної культури в одній окремо взятій корпорації, і їм вони нестрашні.
Один співробітник, який «вічно спізнюється», компанії, де я працювала кілька років тому, в момент виклику його в службу персоналу завжди ще в дверях говорив: «Пояснювальну напишу, штраф заплачу».
Готовність платити штрафи - характерна риса співробітників, схильних до частих запізнень, та й нафантазувати причину запізнення для пояснювальної для них не є проблемою. Доцільніше знайти і застосувати нові механізми мотивації хронічних «спізнюваних», використовуючи психологічний вплив колег і поставивши людей, які спізнюються, в необхідність звітувати перед ними про причини запізнення або змусивши порушників носити негативні знаки відмінності перед всім колективом, що говорять про їх нестерпний характер, або вигадати попереджуючі заходи, подібно організації для співробітників смачних сніданків.
Тоді вже точно боротися із запізненнями буде не з ким, оскільки запізнення припиняться назавжди.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6399
5635
149
4
152
5
236
18
156
5
201
8
151
3
164
5
230
7
159
4
170
6
159
5
174
4
142
0
144
2
142
1
185
4
147
3
151
0
148
3
159
8
Робота в Переяслові-Хмельницькому
153
1
144
0
142
0
157
1
143
0
144
1
143
0
143
0
146
2
152
3
148
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Києві складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 35000 грн.
Hitjob.kiev.ua
- 10365 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
ЧОМУ РОБОТОДАВЦІ НЕ ВКАЗУЮТЬ В ОГОЛОШЕННЯХ ЗАРПЛАТУ: ПОРАДИ HR-ЕКСПЕРТКИ, ЯКІ ВАКАНСІЇ ОМИНАТИ
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...