Коли роботодавцю може бути вигідним звільнення співробітника

Що найбільше хвилює керівників бізнесу в світі? Нестабільність на ринках капіталу? Зміни в поведінці покупців? Взаємодія з державною владою? Згідно з останнім, 17-му опитуванням керівників, проведеним PwC, їх, звичайно, це хвилює, але найважливішим питанням є дефіцит кваліфікованих кадрів. 85% російських керівників стурбовані цією проблемою; настільки ж гострою вона є для країн БРІКС (71%) і для США (70%).
Якщо так важко знайти професіоналів, то який з цього висновок? Як мінімум цінувати, розвивати й утримувати тих, хто вже є. Якщо керівник є професіоналом своєї справи, ставить чіткі цілі, пов'язує їх із загальним баченням, дає відчути важливість і цінність роботи, справедливо оцінює результати, сприяє створенню позитивної обстановки в команді, шанобливо ставиться до підлеглих, займається їхнім розвитком і підтримує їх у важких ситуаціях, то від такого керівника рідко йдуть. Як тренер спортивної команди знає своїх гравців, так і безпосередній керівник повинен знати не тільки сильні та слабкі сторони підлеглих, а й те, що є важливим для його людей, що їх мотивує, що їх хвилює.
Багато людей роблять помилку, коли вважають, що те, що мотивує їх самих (наприклад, кар'єра та досягнення), мотивує і всіх інших. Коли ми просимо учасників написати на фліпчарті, що їх тримає в нашій компанії, різні люди пишуть різні речі: моя команда та відносини в колективі, цікаві проекти, можливість працювати самостійно, повага і визнання, гнучкий графік роботи, стабільність. Грошове питання теж дуже важливе. Цього року ми розробили і повісили на внутрішньому сайті документ з докладним описом нашої політики винагороди, підходів до формування зарплат, бонусів і пільг, і тепер співробітники знають, на який рівень доходу вони можуть розраховувати на кожній позиції в перспективі декількох років.
Рішення змінити роботу не приходить спонтанно, і багато чого можна вирішити до настання точки неповернення. Іноді це неважко: комусь важливо мати можливість приходити по п'ятницях на годину пізніше, комусь хочеться поїхати на тренінг, комусь потрібне публічне визнання заслуг, з кимось потрібно скласти довгостроковий план розвитку кар'єри, хтось оцінить розширення сфери відповідальності, хтось - звільнення від рутинних обов'язків тощо. А якщо відносини між керівником і співробітником формальні («вас багато, а я один»), то керівник побачить на столі заяву про звільнення за власним бажанням, і у нього залишиться лише два тижні, щоб організувати передачу справ чи все ж спробувати змінити ситуацію.
Втрачати співробітників важко і невигідно. Втрати включають в себе витрати на підбір нової людини, її навчання і адаптацію, включаючи час керівників, витік конфіденційної інформації, знань та експертизи, а також негативний вплив звільнення члена команди на моральний клімат в групі. Але чи варто утримувати співробітника за будь-яку ціну? Якщо мова йде про талановиту людину з унікальними компетенціями та досвідом, то так, потрібно зробити все, що в наших силах. При цьому потрібно бути максимально чесними. Важливо мати відповіді на питання: ми хочемо утримати її на якийсь період (доробити палаючий проект) або довготривало, ми хочемо залишити її в компанії і можемо запропонувати змінити відділ або вона потрібна тільки на своєму місці, чи відповідає ціна питання тому внеску, який зробить співробітник в бізнес, що скажуть інші співробітники? І для компанії, і для людини буде краще, якщо всі умови будуть прописані та вкладені в особисту справу.
У кожній галузі і на кожному рівні посад є свої норми і тренди щодо плинності кадрів. Є компанії, з яких люди практично не йдуть. Чи завжди це добре? Чи можна знайти плюси в тому, що люди змінюють роботу? Як не дивно, можна.
Перш за все це нові перспективи для інших співробітників, які можуть проявити себе й отримати підвищення і визнання.
Економія, підвищення ефективності. Звільнення співробітника може спричинити перегляд бізнес-процесів, їх автоматизацію, відмову від непотрібних, фокус на найважливіших. Робота може перерозподілитися між рештою членів команди, або на місце досвідченого співробітника може прийти співробітник з меншим досвідом і меншою зарплатою, але з бажанням розвиватися.
Новий лояльний контрагент. Ми втратили співробітника, але, можливо, придбали нового лояльного клієнта або постачальника, який нас знає, поважає і при нагоді звернеться до нас за допомогою і співробітництвом.
Стимул до поліпшення. Якщо в компанії з'явилася незамінна людина, це, швидше за все, означає, що в компанії не поставлені системи передачі знань, розвитку команди та планування кар'єри. Якщо дивитися ще ширше, то будь-який відхід ключового співробітника - це привід замислитися і прийняти рішення, що слід змінити в компанії, щоб зробити її більш привабливою для правильних людей і знизити ризики.
Нові ідеї, свіжа кров. Є такий вислів: «Не стримуй того, хто йде від тебе, інакше не прийде той, хто йде до тебе». У той чи інший момент компанія може переглянути стратегію, і їй будуть потрібні нові ідеї та підходи, що відрізняються від тих, до яких всі звикли. І можливо, саме новий співробітник принесе це нове бачення і приведе за собою нову команду.

www.vedomosti.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад