Як мотивувати персонал в період кризи

Робота з людьми - це справжнє мистецтво. Ні для кого не є секретом, що організувати людей куди складніше, ніж натиснути кнопку "Пуск" на якомусь технічному пристрої. У кожного з нас свій індивідуальний світогляд, свої цілі та мотиви.
Говорячи про компанію, існує життєво важливий критерій для результативності її діяльності - згуртованість команди та правильна мотивація. З кожним новим роком у топ-менеджменту великого та середнього бізнесу збільшується усвідомлення й розуміння необхідності впровадження мотиваційних програм усередині своїх компаній. Адже мотивація персоналу - це не що інше, як один із способів підвищення якості роботи співробітників.
Мотивація праці персоналу є одним з ключових напрямів кадрової політики будь-якої компанії, а вже тим більше в період кризи. У класичному HR найчастіше виділяють наступні види мотивації:
- матеріальна мотивація - збільшення заробітної плати, бонуси, премії, відсоток від прибутку тощо;
- нематеріальна мотивація - кар'єрне зростання, зручний графік роботи, усні та письмові подяки керівництва, корпоративні подарунки, тренінги/семінари, медична страховка, корпоративи тощо.
Найпростішим і дуже ефективним видом мотивації є, звичайно ж, матеріальна мотивація. Але враховуючи сьогоднішню непросту економічну ситуацію в Україні, на цей крок керівництво компанії йде неохоче, а іноді просто тому, що такої можливості в принципі немає. Виникає цілком логічне запитання - чи потрібно взагалі мотивувати співробітників в період кризи? Міркування багатьох керівників на тему мотивації зводяться до того, що зараз співробітник як ніколи зацікавлений у роботі, а якщо його щось не влаштовує, хай спробує знайти нову роботу. Однак потрібно пам'ятати, що під час кризи у всіх є достатньо приводів для депресії, а вона заважає продуктивно працювати. Саме в такий складний період співробітників потрібно мотивувати як ніколи раніше, що допоможе подолати труднощі та згуртувати команду.
На сьогоднішній день перед власниками і топ-менеджментом компаній стоїть непросте завдання: з одного боку, скорочення фінансових "витрат", з іншого - збереження, за можливості, працездатності колективу та "цінних" кадрів, що допоможе вибратися з кризи з найменшими втратами. Як мотивувати персонал, якщо в період кризи компанія не може заохочувати співробітника матеріально, і що потрібно робити, щоб хай не підвищити, а як мінімум зберегти ефективність роботи персоналу на тому самому рівні?
Багато українських компаній продовжують працювати над мотивацією, намагаючись всіляко скоротити витрати, виділити для себе найбільш значимий "ключовий" персонал (керівники, лідери напрямків, рідкісні вузькопрофільні фахівці, найбільш лояльні до компанії співробітники), а також намагаються враховувати індивідуальні потреби співробітників та їх пріоритетність. У рамках фінансової дестабілізації, для будь-якої компанії важливо встояти і подолати кризу з найменшими втратами. Компанії, у яких практика мотивації персоналу давно усталилася і має чітко сформовану структуру, найчастіше використовують такі методи мотивації: підвищення заробітної плати, бонуси та премії, медичне страхування, навчання за рахунок компанії, публічне визнання результатів роботи співробітників.
Експерти EBS, вивчивши результати досліджень (підсумки 2013 - бюджети 2014) різних аналітичних компаній, а також враховуючи свої особисті спостереження, прийшли до того, що на сьогоднішній день дуже багато компаній на українському ринку, як і раніше, готові використовувати у своїй роботі звичні для себе мотиваційні інструменти:
Підвищення заробітної плати. 49% компаній готові підвищити на 10% рівень ЗП. На підвищення може розраховувати так званий "ключовий" персонал. Решта 50% компаній мають намір, як мінімум, зберегти рівень заробітних плат на нинішньому рівні;
Навчання за рахунок компанії. 38% організацій підвищують витрати на цільову підготовку молодих фахівців, що дозволить знизити ризики в разі звільнення топ-менеджера. 56% компаній практикують внутрішнє навчання (семінари, проведені провідними фахівцями компанії, навчання за допомогою залучення в нові функціональні обов'язки);
Бонуси та премії. Практично 63% компаній готові, як і раніше, виплачувати премії, але тільки тим співробітникам, які домагаються швидких і якісних результатів в роботі. 40% організацій рівень премій і бонусів значно зменшили або зовсім скасували;
Медичне страхування. 65% компаній готові оплачувати медичні страховки своїх співробітників; 36% - відмовилися, але готові оплачувати своїм співробітникам медичну допомогу, але лише в разі потреби.
Також багато компаній роблять ставки на розвиток програм нематеріальної мотивації співробітників (спільні свята, гнучкий графік роботи, корпоративні подарунки, усні та письмові подяки керівництва, командні змагання, скасування дрес-коду). Хоча завжди слід пам'ятати про те, що цей вид мотивації є нематеріальним виключно для співробітника, тому що компанія завжди несе витрати, нехай і незначні.
У 70% компаній керівництво намагається налагодити комунікацію зі співробітниками - максимально відкрите спілкування; намагається обговорювати з співробітниками труднощі ситуації, що склалася, а також шляхи виходу з неї. 86% компаній вважають, що "ключовий" персонал потрібно мотивувати не тільки в період кризи, але і "в звичайний час". Хоча так думають далеко не всі: 7% компаній вважають, що мотивація персоналу в кризу абсолютно не потрібна; водночас 60%, а це велика частина, провідних компаній на українському ринку вважають, що в кризу потрібно використовувати всі можливі способи мотивації.
Мотивувати персонал чи ні - це особисто Ваш вибір. Але пам'ятайте, що чим більш цілісним, інформованим і правильно мотивованим буде колектив, тим більше ймовірність подолати кризу без будь-яких втрат для компанії.

www.ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад