Як вразити боса та зробити кар'єру

Працювати так, щоб вас ніхто не чіпав, - безглузда справа. Якщо ви співробітник великої компанії, вас просто перестануть помічати та звільнять за першої ліпшої можливості. Якщо працюєте в невеликій колективі, колеги почнуть шепотітися у вас за спиною, і ви навіть не помітите, коли вам поставлять підніжку в найневдаліший момент. Як же тоді треба поводитися на роботі? Якщо знаєте, пропустіть цей рейтинг. Але іноді навіть загальновідомі ідеї краще ще раз проговорити з самим собою на основі чужих порад:
1. Слідкуйте за останніми новинами в своїй галузі
Не варто дотримуватися принципу "менше знаєш - краще спиш". У сучасному світі кар'єру можна побудувати, тільки якщо намагаєшся дізнатися більше за інших. Джерел інформації - маса: від соціальних мереж до офіційних прес-релізів компаній. Достатньо витратити кілька годин дорогоцінного часу на тиждень, щоб бути в курсі того, що відбувається. У такому випадку ви зможете дати ділову пораду босові, не зніяковіти на нараді та завоювати повагу колег. Головне - не демонструвати на кожному кроці свою ерудицію, оскільки у начальства може з'явитися відчуття, що ви хочете йти по головах. І взагалі, краще ніколи не показувати босові, що ви розумніші за нього.
2. Виконуйте додаткові завдання
Більшість людей впевнені, що працюють більше за всіх. На кожному кроці ви чуєте про те, як хтось сидів за комп'ютером до опівночі, гарував без вихідних і так далі. Намагайтеся не брати участь в таких розмовах, бо вони вбивають мотивацію до кар'єрного зростання. Краще візьміть додаткове завдання: їдьте у відрядження, відвезіть важливий документ партнеру в неробочий час, допоможіть начальнику, якому, швидше за все, дійсно доводиться працювати дуже багато. Якщо ви будете робити тільки свою справу, вам складніше буде виділятися на фоні інших співробітників. Не кажучи вже про те, що додаткова робота дає додаткові навички.
3. Вигадайте спосіб заощадити гроші для компанії
Ви дивитеся на бізнес не так, як ваше начальство. У боса є свої упередження, звички, омани. Це не означає, що треба розповісти йому про його недоліки. Краще використовувати ваші думки конструктивно: вигадайте, як ваше підприємство може оптимізувати витрати і заробити додаткові гроші. Чи виграєте ви самі в результаті цього кроку - не так уже й важливо. Якщо ідея спрацює і її помітить начальник, чекайте просування кар'єрними сходами.
4. Мисліть позитивно, не кажіть "ні" на кожному кроці
В кожному офісі є свої ізгої, до яких зайвий раз ніхто не звертається по допомогу. В кожному офісі є "сіра маса", яка обговорює начальство і те, як важко працювати та жити. Ви не хочете бути одним з цих людей. По-перше, демонструйте впевненість у своїх силах і працездатність в будь-якій ситуації. По-друге, будьте готові прийти на допомогу колегам і підтримати їх. Коли-небудь вам знадобиться допомога з їхнього боку, і ви не хочете залишитися на самоті. Якщо начальство пропонує невідповідне вам завдання, не говорите "ні", придумайте щось натомість і висуньте зустрічну пропозицію.
5. Будьте готові висловити свою думку
Так, відкрито критикувати боса на кожному кроці не найкраща ідея. Однак є моменти, коли керівництво ось-ось припуститься фатальної помилки і ви бачите це. У такій ситуації спробуйте переговорити з начальником віч-на-віч і донести до нього свої думки. Нікому (крім відвертих самодурів-тиранів, які довго не протримаються при владі) не потрібен співробітник, який веде себе як вірний раб, готовий стрибнути з даху услід за своїм паном. Але пам'ятайте про те, що ви повинні бути на 100% впевнені в тому, що саме хочете сказати. Спирайтеся на факти та вишиковуйте бездоганні логічні ланцюжки, якщо хочете переконати процвітаючу людини в своїй правоті.
6. Беріть на себе відповідальність і не виправдовуйтесь
Бувають ситуації, коли хтось вас підставляє і помилки відбуваються не з вашої вини. Але будемо чесними самі з собою: більшість прорахунків - на нашій совісті. Це значить, що поразки треба визнавати і брати на себе відповідальність за них, а також готовність все виправити. Іноді поведінка людини в поганих ситуаціях говорить про неї більше хорошого, ніж те, як вона діє, коли все спокійно. Переживши шторм і продемонструвавши стійкість, ви маєте більше шансів потоваришувати з капітаном корабля. Зрештою, ваш керівник шукає когось, на кого можна покластися.
7. Будьте готові до поразок
Так, часто ми бачимо, звідки беруться помилки та можемо вказати пальцем на причину. Але іноді невдачі підкрадаються непомітно, і потім довгі роки людина не може пояснити собі, що і де пішло не так. Більш того, бувають випадки, коли конкретний співробітник взагалі не може нічого виправити. Наприклад, ваш бос вирішив здійснити ризиковану операцію, а ви не змогли або не мали можливості переконати його, що цього робити не треба. Весь бізнес звалився. Що ж, потрібно рухатися далі. Деякі гіганти ринку, наприклад Google, воліють наймати співробітників, у яких на рахунку в житті не тільки перемоги, але й поразки. Адже і засновники таких компаній не раз в житті програвали.
8. Спілкуйтеся з правильними людьми
Цю пораду можна трактувати двояко: по-перше, дійсно, варто заводити знайомства в правильних колах і спілкуватися з людьми, які можуть вам допомогти в побудові кар'єри. По-друге, навіть коли мова йде про просте робоче спілкування без будь-яких конкретних кар'єрних цілей, співрозмовників все одно краще вибирати досить ретельно. Майже в будь-якій компанії є група веселих і безтурботних лобурів, які весь час жартують і майже не працюють. Ви не хочете, щоб вас зараховували до цієї групи. Твердження вірне і для групи людей, яка весь час збирається, щоб критикувати начальника. Рано чи пізно хтось із ваших "приятелів" доповість босові про ваші сходки, і навіть якщо ви на них мовчали, вам не минути лиха.

www.vestifinance.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад