Який ви бос, або 11 портретів успішного керівника
Лідер - це людина, що веде групу людей до єдиної мети. Проте існує безліч стилів управління, які змінювали один одного протягом 80 років, згідно з даними дослідження. Кожному з них притаманні свої характеристики і навички. Правда, у всіх є одна спільна особливість - вміння надихати.
Ранні дослідження
Одним з перших лідерство вивчав психолог Курт Левін. У 1939 році він зі своєю командою фахівців визначив кілька стилів керівників:
Автократичний - коли одна людина тримає все під контролем і приймає рішення, направляє людей своїм обраним курсом. Левін виявив, що цей стиль найбільш неприйнятний для молодих людей;
Демократичний - коли одна людина керує, але вона відкрита зі своєю командою і часто дозволяє їм колективно приймати рішення і виконувати доручення. Вона швидше спрямовує, ніж керує. Найпопулярніший тип керівництва серед молоді;
Невтручання - коли людина відходить убік і по суті нічого не робить - ні керує, ні направляє. Команда під таким керівництвом непродуктивна і неорганізована.
А от у 1970-1980-х була запропонована ще й концепція ситуаційного лідерства, яка припускала вибір стилю керівництва за ситуацією.
Сучасний портрет лідера
З тих часів було виявлено ще чимало різних стилів. Сьогодні ж кращими якостями керівника вважаються наступні:
- Рішучість
- Усвідомленість
- Уміння фокусуватися
- Відповідальність
- Емпатія
- Впевненість
- Оптимізм
- Чесність
Уміння надихати
У дослідженні, опублікованому в Harvard Business Review в 2000, автор Деніел Голмен визначив 6 стилів лідерства, які так чи інакше пов'язані з емоційним інтелектом:
1. Командувач: Вимагають негайного виконання завдань.
2. Cтратегічний: Вчать команду прогнозувати.
3. Аффіліативний: Встановлюють емоційні зв'язки і створюють гармонію.
4. Демократичний: Досягають консенсусу через загальне залучення і участь у процесі.
5. Той, який задає темп: Очікують самовдосконалення від співробітників.
6. Навчальний: Розвивають свій колектив.
А згідно Mind Tools, кількість цих стилів можна поповнити ще й наступними:
7. Бюрократичний: Концентруються на проходженні кожного правила.
8. Харизматичний: Надихають команду своїм ентузіазмом, мотивують інших рухатися вперед.
9. Орієнтований на виконання поставлених завдань: Для них головне щоб була виконана робота.
10. Орієнтований на людей: Налаштовані на підтримку своїх співробітників.
11. Трансформаційний: Очікують кращих результатів від усієї команди, в тому числі і від себе.
З'ясувавши свій стиль керівництва, можна зрозуміти, який ви лідер і над чим можна ще попрацювати. Сучасні дослідження пропонують ідею застосування кількох стилів на роботі, щоб розвивати співробітників і максимально ефективно відкривати їх потенціал.
Джерело: http://www.businessnewsdaily.com/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6399
5635
149
4
152
5
236
18
156
5
201
8
151
3
164
5
230
7
159
4
170
6
159
5
174
4
142
0
144
2
142
1
185
4
147
3
151
0
148
3
159
8
Робота в Переяслові-Хмельницькому
153
1
144
0
142
0
157
1
143
0
144
1
143
0
143
0
146
2
152
3
148
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Києві складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 35000 грн.
Hitjob.kiev.ua
- 10365 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
ЧОМУ РОБОТОДАВЦІ НЕ ВКАЗУЮТЬ В ОГОЛОШЕННЯХ ЗАРПЛАТУ: ПОРАДИ HR-ЕКСПЕРТКИ, ЯКІ ВАКАНСІЇ ОМИНАТИ
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...