Як мотивувати співробітників, яким цілком вистачає на життя?
Свідомо чи ні, багато керівників підходять до мотивації персоналу на підставі ієрархії потреб Маслоу. Пора рухатися в майбутнє. Сучасні методи мотивації персоналу – в теорії самодетермінації.
3 базові людські потреби. І це не пити, їсти, спати
Вперше теорія була озвучена американськими психологами Е. Десі та Р. Райаном у 1980-х, але в соціології та управлінні персоналом почала використовуватися з 2000 року. Теорія самодетермінації протиставлялася напрямку біхевіоризму, яка заперечувала існування внутрішньої мотивації. Згідно з теорією, існують три базові потреби, які лежать в основі внутрішньої мотивації: автономія, компетентність і зв'язаність.
Задоволення базових потреб працівника, відповідно до теорії Десі і Райана, дозволяє підвищити ефективність їх роботи. На практиці допомогти співробітникові задовольнити його основні вроджені потреби можна різними способами.
1. Потреба в автономії
Це прагнення людини бути ініціатором власних дій, нести за них відповідальність, самостійно контролювати свою поведінку.
Що робити менеджеру:
-
Дайте можливість співробітникам встановлювати терміни виконання поставлених перед ними завдань. Так ви дозволяєте їм самостійно контролювати свою роботу і забезпечувати особисте професійне зростання.
-
Не використовуйте практику проведення конкурсів між співробітниками. Неефективність такого підходу до мотивації персоналу доведена. Працівники, концентруючи увагу на змаганні між собою, упускають із поля зору важливіші професійні цілі.
-
Не змушуйте працювати. Кращих професійних результатів досягають ті співробітники, які самостійно обрали сферу діяльності. Наймайте на роботу тих, хто хоче працювати, а не тих, хто змушений це робити в силу життєвих обставин.
2. Потреба у взаємозв'язку з іншими людьми
Будь-яка людина прагне встановити міцні та надійні відносини, засновані на спільних інтересах і почутті прихильності.
Що робити менеджеру:
-
Цікавтеся думкою своїх співробітників. Дайте їм можливість бути почутими.
-
Створіть систему корпоративних цінностей. Це об'єднає співробітників із різними професійними цілями.
-
Залучайте співробітників до благодійності, суспільно корисних проектів.
3. Потреба в компетенції
Бажання домогтися результатів і бути ефективним у конкретній сфері притаманне всім людям.
Що робити менеджеру:
-
Дайте можливість співробітникам підвищувати свою кваліфікацію, навчатися новому. Створіть ресурс із доступною професійною інформацією для працівників компанії.
-
Ставте перед співробітниками не лише виробничі завдання, але й освітні.
-
У кінці робочого дня запитуйте не "Що ви сьогодні зробили?», а «Чому новому ви сьогодні навчилися?»
Співробітники змінилися – міняйте способи мотивації
Задоволення потреб в автономії, пов'язаності та компетентності дозволяє людині розкрити глибинні ресурси внутрішньої мотивації. Тому зараз перед менеджером стоїть завдання не лише пошуку зовнішніх джерел трудової мотивації. Лідер має знайти відповідь на запитання «Як допомогти співробітникам задовольнити їх базові потреби, щоб дати вихід внутрішній мотивації?»
Підготувала Ярина ЯНТАР
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6399
5635
149
4
152
5
236
18
156
5
201
8
151
3
164
5
230
7
159
4
170
6
159
5
174
4
142
0
144
2
142
1
185
4
147
3
151
0
148
3
159
8
Робота в Переяслові-Хмельницькому
153
1
144
0
142
0
157
1
143
0
144
1
143
0
143
0
146
2
152
3
148
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Києві складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 35000 грн.
Hitjob.kiev.ua
- 10365 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
ЧОМУ РОБОТОДАВЦІ НЕ ВКАЗУЮТЬ В ОГОЛОШЕННЯХ ЗАРПЛАТУ: ПОРАДИ HR-ЕКСПЕРТКИ, ЯКІ ВАКАНСІЇ ОМИНАТИ
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...