10 порад зі створення здорової корпоративної культури
Корпоративна етика компанії визначає образ всіх її дій і відображає суть бренду. Підприємцям-початківцям варто перш за все задуматися про те, яким саме вони хочуть бачити свій бізнес, і приділити особливу увагу формуванню здорової корпоративної культури. Цей процес необхідно розпочати якомога раніше. Його не можна пускати на самоплин, оскільки з плином часу стає все важче впроваджувати будь-які нововведення і зміни. Ці поради допоможуть створити позитивну корпоративну етику, що сприяє ефективному розвитку бізнесу.
1. Підходьте до створення організаційної культури як до дизайнерської задачі, наче це продукт
Успішні компанії формують корпоративну культуру за аналогією з розробкою продукту або побудовою бренду, ретельно продумуючи загальну концепцію й деталі. Водночас недбале ставлення керівництва до феномену корпоративної культури здатне зробити бізнес неконкурентоспроможним. Таким чином, кожен має право самостійно обирати вигляд фірми і характер виробничих відносин, визначивши місце корпоративної культури в структурі компанії.
2. Оберіть керівника проекту
Власникам і засновникам підприємства слід надихати й заохочувати співробітників, однак управління командою краще довірити формальному або неформальному лідеру колективу, надавши йому свободу дій. Нерідко співробітники у спілкуванні з топ-менеджером соромляться давати щирий коментар чи відкрито висловлювати власну думку. До керівника фірми може не доходити важлива інформація про реальну ситуацію в команді – це загрожує непередбачуваними внутрішніми проблемами.
3. Підключіть колектив до формування корпоративної культури
Корпоративну культуру не можна впроваджувати «зверху». Нехай ваші співробітники і співзасновники також візьмуть участь у формуванні остаточного внутрішнього образу компанії та допоможуть зрозуміти, яка модель корпоративної культури найефективніша в рамках вашої бізнес-моделі.
4. Не зупиняйтеся на досягнутому
Вас не повинен зупиняти той факт, що в організації вже встановилася певна культура взаємин. Продовжуйте невпинно думати про те, як вдосконалювати її бізнес-модель. Вас можуть надихнути приклади компаній, які відмінно справляються з цим завданням, – наприклад, Zappos, Facebook або Google.
5. Створіть і підтримуйте традиції
Колектив формують та об'єднують спільні традиції і «ритуали». Вони в 1000 разів ефективніші, ніж будь-яка презентація, створена в PowerPoint. Яскравий приклад – пісня співробітників в американському рітейлері Wal-Mart. Адаптувавши цей досвід для свого ринку, можна створити традицію зустрічатися після роботи. На будь-якому етапі розвитку бізнесу підкріплюйте організаційну спільність колективу командними тренінгами та корпоративними заходами.
6. Працюйте з однодумцями
При вдоборі персоналу за підсумками співбесіди обирайте кандидатів, чиї особистісні характеристики і настрій відповідають вашому баченню корпоративних відносин. Ці параметри так само важливі при наймі нового співробітника, як і його робочі навички. Ухвалюйте рішення на користь претендентів, які готові розділяти і підтримувати духовні цінності організації, та без вагань прощайтеся з тими, хто не вписується у вашу корпоративну культуру.
7. Керівництво компанії має бути прикладом для колективу
Основними носіями корпоративної культури є менеджери-управлінці. Тому на керівні позиції потрібно призначати людей, наближених до образу ідеального співробітника організації. Їхні вчинки повинні відповідати корпоративній культурі, яку ви прагнете створити.
8. Корпоративна культура має відображатися у кожній деталі
Вона проявляється не лише у виробничих відносинах, а в усьому, що пов'язано з вашим бізнесом: у структурі компанії, у дизайні офісів та магазинів, навіть у техніці поширення промоматеріалів. Намагайтеся бути гранично уважними на всіх рівнях організації фірми.
9. Організаційна культура як невід'ємна частина спілкування
Корпоративна культура – це каркас вашої бізнес-моделі. Всі співробітники фірми та інші люди, які залучені до робочого процесу, мають бути носіями цінностей організації: через кадровий відділ донесіть цю ідею до всієї команди і залучіть відділ маркетингу, щоб підготувати матеріали для навчання та тренінгів. Внутрішній маркетинг не менш важливий, ніж зовнішній (як і просування корпоративних цінностей всередині організації). Не забувайте заохочувати тих членів колективу, які допомагають зміцнювати організаційну культуру, і навчайте інших на спеціальних тренінгах.
10. Змоделюйте власний KPI і систему моніторингу
Розробіть ключовий показник ефективності (KPI) і відстежуйте динаміку перетворень корпоративної культури. Варто робити це за допомогою методу 360 градусів або розмов у форматі тет-а-тет із фахівцями всіх рівнів.
«Поточна ситуація» в бізнес-середовищі швидко змінюється, тому корпоративні цінності повинні адаптуватися до різних періодів у житті підприємства. Наприклад, на перших етапах становлення бізнесу ефективний неформальний метод внутрішньої комунікації, проте в умовах розширення фірми більш жорсткий, регламентований підхід стає дієвішим.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6399
5635
149
4
152
5
236
18
156
5
201
8
151
3
164
5
230
7
159
4
170
6
159
5
174
4
142
0
144
2
142
1
185
4
147
3
151
0
148
3
159
8
Робота в Переяслові-Хмельницькому
153
1
144
0
142
0
157
1
143
0
144
1
143
0
143
0
146
2
152
3
148
5
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Києві складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 35000 грн.
Hitjob.kiev.ua
- 10365 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
ЧОМУ РОБОТОДАВЦІ НЕ ВКАЗУЮТЬ В ОГОЛОШЕННЯХ ЗАРПЛАТУ: ПОРАДИ HR-ЕКСПЕРТКИ, ЯКІ ВАКАНСІЇ ОМИНАТИ
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...